3
Kov
2017

Tempimo pratimai

Jeigu paklaustumėte mano nuomonės apie tempimo pratimus, pasakyčiau, kad juos daryti ne tik reikia, bet ir būtina! Atlikdami tempimo pratimus ne tik didinate lankstumą (tai svarbu ir aktualu visiems norintiems sportuoti sveikai ir taisyklingai), bet ir apsaugote savo raumenyną nuo traumų, gerinate kraujotaką ir atpalaiduojate įsitempusius raumenis.

Sportuojančio žmogaus gyvenime tempimo pratimai turėtų tapti svarbiausia taisykle ir įpročiu: po kiekvieno didelio krūvio skirti 5–10 min. raumenų tempimui. Taip jūs sumažinsite traumų riziką, pagerinsite kraujotakos sistemos darbą, o tai tiesiogiai susiję su geresniu ir greitesniu organizmo atsigavimu. Rečiau teks sakyti „mano raumenys užkalti“.

Tačiau labai svarbu prisiminti, kad tempimo pratimus prieš treniruotę reikia atlikti atsargiai ir nedaryti jų per daug! Jūsų raumenys prieš krūvį turi būti įgavę tonusą, jie negali būti per daug atsipalaidavę. Todėl tempimo pratimai prieš krūvį padės tik apšilti ir išsijudinti, o tempimo pratimai po krūvio – išvengti traumų, greičiau atgauti jėgas ir sustiprinti raumenis.

Tempimo pratimus verta daryti ir rytais, ką tik atsikėlus iš lovos. Tai padės greičiau pabusti ir pasikrauti energijos visai dienai.

Be daugybės teigiamų dalykų, dar galima paminėti, kad tempimo pratimai ypač naudingi turintiems problemų dėl netaisyklingos laikysenos.Praktikuodami tempimo pratimus sustiprinsite silpnus raumenis, atpalaiduosite įsitempusius.

Ir kaip visada patarsiu – prieš ko nors imdamiesi, pasikonsultuokite su specialistais!