fbpx
Home Apie sportą Luko pasiruošimas Europos čempionatui Valencijoje

Luko pasiruošimas Europos čempionatui Valencijoje

by Neko

Šių metų Luko varžybų kalendorius buvo gan įtemptas. Teko gan nemažai laviruoti tarp priėjimo prie varžybų, atsigavimo po jų ir darbų atlikimo. Kurdamas treniruočių planus, stengiuosi labai daug dėmesio skirti ne krūviui, jo intensyvumui, bet savijautai. Nenoriu, kad būtų sunku, kuomet turi būti lengva ir nepatinka, kai būna lengva tuomet, kai turi būti sunku. Nors galiu drąsiai prisipažinti. Keletą treniruočių buvo galima drąsiai “kalti” stipriau 🙂 Bet apie viską nuo pradžių.

Mano metodika gan paprasta – nemėgstu nereikalingų kilometrų, lygiai taip pat, kaip nemėgstu varžybų “pasitestavimui”. Jeigu dalyvauti varžybose, tai dalyvauti. Ypač tuomet, kai galima patiems susidėlioti varžybinį kalendorių. 🙂 Tad užbėgant įvykiams už akių, pranešu, kad Druskininkuose pasirinkome ne OD, o sprintą mano sprendimu, siekiant EČ (Europos čempionatas) būti geriausios formos. Plius, pritariau ir estafetei, bet ir vėl aš nubėgau per toli į priekį.

Veisėjų savaitė buvo rami. Labai rami. Trys plaukimai, vienas iš jų kiek stipresnis, keletas easy run’ų ir tik vienas bike ride’as. Žinoma, tokiam pasirinkimui įtakos turėjo gan sunki, neseniai vykusi mini stovyklą Lenkijos kalnuose ir mano noras pasižiūrėti, kaip Lukas atrodys varžybose gerai pailsėjęs.

Varžybos “ėjo” gerai. Lukas išlipo pirmas, dviračiuose, nors Marijus ir pasigavo, mynė gerai, na o bėgimas sustatė viską į vietas – subėgo po 3:36. Toks pace plius minus yra mūsų 2021 metų race pace’as TRI OD varžybose, atsižvelgiant į trasą. Esant gerai savijautai, trasai ir nedeginant saulei, EČ tikslas subėgti pace sub 3:30. Taigi, Veisėjuose – pergalė.

Veisėjų savaitę gryno sporto – 6 h 40 min

Kita savaitė nebuvo skirta pilnam atsistatymui. Žinoma, atsižvelgiau į ką tik buvusias OD varžybas, bet darbai vyko (labiau apimties prasme).  Jau atradome ir dažnai taikome, kad pirma diena po varžybų būna skirta tik plaukimui. Tai mažiausiai apkrauna. Penktadienį vyko akvatlonas, tad iki jo nedarėme jokių spec dviračio ar bėgimo darbų. Daugiausiai dėmesio buvo skirta plaukimui. Akvatlone viskas praėjo sklandžiai. Paėjo korta. Pergalė. Kitą dieną Lukas gavo dviračio darbą – intervalus: 3 po 10min sunkia pavara ir 5 po 2min dažnu pedaliažu. Pamenu Luko komentarą, kad buvo sunku. Aš tikėjausi, kad ši savaitė “duos” nuovargio. Neklydau. Viskas pagal planą.

Per šią savaitę buvo surinkta beveik 10 h gryno sporto.

Trečia savaitė ir vėl varžybos. Šį kartą Druskininkai. Kaip ir sakiau. Nusprendžiau, kad OD keisime į sprintą, aukodami LTT bendrą įskaitą, bet tikslingai ruošdamiesi EČ. Apie šį sprendimą buvo kalbėta tiek su BTT (Luko komanda), tiek su Federacija. Gavau 100% palaikymą.
Mano akimis OD duotų per didelį nuovargį, kai tuo tarpu sprintas ir vėliau mixed relay – duotų mažesnį nuovargį bei kartu pasitarnautų kaip aštrūs darbai, kurių labai labai reikia.
Į šią savaitę įmečiau ir vieną aštresnį bėgimo darbą. Bėgo intervalus 5k ir 3k race pace’u. Seniai nedarėme kažko pan., bet žinojau,  kad tai duos tonuso, bet papildomai neapkraus.
Varžybose Lukas jautėsi gerai. Gal kiek truko geresnės savijautos dviratyje, bet kaltę suvertėme ant sunkios ir ilgos, 4km plaukimo treniruotės ketvirtadienį 😀 Būtina pabrėžti, kad plaukimui mes skiriame daug dėmesio. Su treneriu Aleksandru apsitariame, pasidėliojame intensyvumus, bet realiai darbai nėra apleidžiami. Lukui būtina plaukti.

Druskininkų reziume: palaikė 41km/h greitį, suplaukė per 10min 55sek, o subėgo po 3:26. Tačiau tai nebuvo max. Buvome sutarę, kad eis stipriai, bet prilaikys save. Vakare estafetėje išsitaškė pilnai. Dar vienos geros varžybos į sąskaitą. Dar keletas pergalių. Dar keletas gerų darbų 🙂

Per šią savaitę buvo surinkta 9h gryno sporto.

Iki čempo lieka trys savaitės. Mano planas toks: dvi ramios dienos + 9 dienų darbinis ciklas + 10 dienų taper.

I savaitė:
4 plaukimai, iš kurių du buvo sunkūs darbai;
3 dviračių darbai, iš kurių du intervaliniai darbai;
3 bėgimai, vienas easy, vienas prasibėgimas po dviračio ir viena intervalinė treniruotė.

Intervalinė treniruotė buvo sunki. Intervalų suma 7km, kai pace nuo 3:20 iki 3:10. Dieną prieš tai bike intervalai: 4 po 6min. Savaitgalį uždarėme su bike intervalais po 15min. Dar reikia pridėti plaukimo darbus.
Man ši savaitė patiko. Atlikta daug darbų. Intensyvumas didelis. Apimtis didelė. Nuovargio yra, bet taper turės viską sudėti į vietas.

Per savaitę nepadarėme super daug gryno sporto. Tik 10h.

II savaitės akcentas – brick. Ryte plaukimo darbas, o vakare bike+run darbas. Mynė 6min, o bėgo 2km. Darėme tris serijas, bet plius minus race pace. Čia ta darbas, kuomet galvojau, kad bus sunkiau 🙂 Darbinį ciklą uždarėme su sunkia plaukimo treniruote, o savaitę su bike intervalais po 10min.

Per šią savaitę buvo kiek mažiau nei 10h gryno sporto.

Varžybinė savaitė rami:
3 plaukimai;
2 minimai;
4 bėgimai, bet vienas iš jų prasibėgimas po bike, kitas pre race darbas. Dar vienas intervalinis darbas tonusui ir easy run’as.

Su kiekviena diena Luko savijauta gerėjo, nuovargis mažėjo, o šeštadienį po pre race bėgimo ir pagreitėjimo buvo pasakyta taip: “jaučiuosi labai gerai”. Darbai atlikti, beliko tik EČ.

Startas 8:00. Plaukimas prieplaukoje. Vanduo 26 C. Dėl covidinės situacijos viskas griežtai atitverta nuo žiūrovų (tik dviračių ir bike trasa yra prieinama, bet ir tai finišas pilnai atitvertas nuo žmonių). Aš būdamas treneriu turiu galimybę būti šalia. Turiu akredetaciją. Startas. Laukiu prie tranzito. Plaukia daug ilgiau nei planuota, bet plaukia lėtai visi dalyviai. Atsilikimas nuo lyderio po plaukimo – 50sek. Šią info pasakęs Lukui, lekiu į bike trasą (trys ratai). Kiekviename rate Lukui pranešu, kas vyksta su tarpais. Vejamės.  Trasa gan techniška. Daug posūkių, daug nelygumų ir vis daugėja kitų age group dalyvių. Trečiame rate Lukas jau antras. Šalia keletas varžovų iš jo ir keletas iš kitų age group’ų. Iš T2 Lukas išbėga pirmas. Jo age group’o varžovai nesugeba laikyti diktuojamo pace. Tik britas iš kito age group’o nulekia į priekį. Karštoka, bėgimo trasa vietomis slydi. Tačiau bėgimo pace’as stabilus. Turim. Lukas “paima” auksą 🙂

EČ skaičiukai:
Plaukimas – 22min39sek
Dviratis – 39.6 km/h
Bėgimas 3:34

Kitiems metams tikslai Lukui yra paprasti – būti greitesniam visose disciplinose. Ties duo ir dirbsime. Daug 🙂

Luką galite sekti:
Instagram’e – Lukas Prokopavičius
Stravoje – Lukas Prokopavičius 

 

0 comment
1

You may also like