fbpx
Home Apie sportą Apie maisto papildus: ką, kaip ir kada

Apie maisto papildus: ką, kaip ir kada

by Neko
SIS papildai sportuojantiems

Bėgioju, minu dviratį ir einu į sporto salę. Tam, kad kūnas “pavežtų” šį krūvį ir tam, kad sportas nealintų organizmo, naudoju maisto papildus. Šis įrašas nėra skatinimas juos naudoti ir tai nebus copy paste, ką “daro” amino rūgštys ar pan. Tokių įrašų internete yra daugiau nei daug. Šiame įraše pasidalinsiu savo patirtimi ir mintimis ką, kaip ir kada vartoju. Ir tikrai nekovosiu su vėjo malūnų užpūtėjais, kurie klykia, kad maisto papildai yra chemija. 

Maisto papildus vartoju, nes

  1. Netikiu, kad įmanoma gauti visas reikiamas maistines medžiagas, vitaminus, mineralus tik iš valgio. Kai tenka derinti sportą, darbą ir šeimą, tinkamai subalansuota ir pilnavertė mityba, mano akimis – misija neįmanoma. Pro atletai, kurie turi asmeninius dietologus, nuolat atlieka tyrimus vis viena naudoja maisto papildus, vitaminus. Tad, ką jau kalbėti apie mus, mirtinguosius. Netikiu, kad mūsų mityba gali būti pilnavertė, nes niekas iš mūsų nežinome, kiek ir kokių vitaminų, mineralų gauname iš daržovių, vaisių, nupirktų iš parduotuvės. Kažkada rašiau apie tai čia “Kodėl mitybos planai neveikia?”
  2. Sportas alina organizmą, bet taip ir turi būti. Juk atsistačius, tampe labiau supermenais.  Tam, kad kūnas greičiau atsistatytų po krūvio, į pagalbą “atkeliauja” maisto papildai.
  3. Ilgose treniruotėse, ypač minant dviratį ar per ilgus (bėgimo) intervalus, organizmui reikia energijos iš šalies, o karštą dieną, reikia ne tik nuolat vartoti skysčius, bet ir atstatyti prarastus mineralus.

Taigi, sudėlioju kada ir ką vartoju. Iš anksto sakau, jau ne vienerius metus mane remia SIS (britiškas brand’as, o estai yra viei iš distributorių Lietuvoje. Jų saitas – sisbaltics.eu), tad pagrinde naudoju tik jų papildus. Kai kažko trūksta, papildomai nusiperku iš “Maistas sportui”.

Bėgimas

Prieš, per ar po easy run’ų nevartoju papildų. Tai lengvas bėgimas, neapkraunantis organizmo. Tik turiu susiformavusį  įprotį, po bėgimo suvalgau bananą. 

Po sunkių treniruočių (tempo, intervalų ) atsistatymui naudoju SIS REGO. Jo paskirtis, kaip jau suprantate, greitesnis organizmo atsistatymas po krūvio.

Didžiąją dalį long run’ų bėgu ramiai, tad jų metų nei geriu (skamba verygiškai) nei imu su savimi geliukų. “Mokau” kūną efektyviau naudoti turimus resursus. Jeigu tai sunkus long run’as, įsimetu keletą geliukų. SIS geliukai geri tuo, kad jų nereikia užsigerti. Esu bandęs ir kitų brand’ų. Realiai mano organizmas gali “priimti” visus, bet mane erzina, kai būna super saldūs arba tokie, kuriuos reikia užsigerti. Tačiau tai skonio ir skrandžio reikalas. Patarimas. Susiraskite, kurie tinka ir patinka jums. Pvz. man SIS vyšnių ir apelsinų skonio yra žiauriai meh, o štai vaisinis ir obuolių – jėga. 

Kartais prieš sunkias, o ypač aštrias treniruotes, mėgstu įšauti stimuliuojančių medžiagų, Ne, nekalbu apie tas, dėl kurių pasodintų į cypę. Tai papildai, turintys kofeino, citruline malate ir beta alanine. Viskas gan paprasta, jie turi jus pažadinti. Galima įkalti espresso puoselį, bet pvz. manęs neveikia, tačiau SURGE Zero shot’as arba tiesiog SURGE geliukas, mane pažadina. Taip, tai nėra būtina, sutinku, bet jeigu norisi, kad akys atsimerktų plačiau, kodėl to nepadarius. 

Izotoninį gėrimą “Go electrolyte” –  turintį elektrolitų naudoju tik per ilgus intervalus ir ypač, kai karšta. Žiemos metu, nedarau (dažniausiai) intensyvių ir ilgų treniruočių, bet jeigu reikia paimu geliuką

Dviratis.

Mano visi minimai, bent jau iki dabar buvo ramūs. Tad viskas, ką dažniausiai turiu – elektrolitinis gėrimas – HYDRO. Aš ir šiaip nemėgstu vandens, tad kartais juo pasiskaninu gyvenimą 😀
Per ilgesnius minimus (ilgiau nei trys valandos) visuomet imu keletą geliukų, keletą batonėlių “Energy bar” ir vieną papildomą izotoninį gėrimą. Kartą patyriau, ką reiškia važiuoti namo tuščiu baku, kuomet lauke buvo +30, iki namų dar 40+ km, o aš tuštutėlis. Ačiū, daugiau to nenoriu. Dabar važiuodamas long ride’ą, kiekvieną kartą sunaudoju vis skirtingą kiekį batonėlių ir geliukų. Dažniausia sueina po vieną, bet būną važiavimų, kai kūnas reikalauja daugiau. Važiavimo metu, batonėliai patinka labiau nei geliukai. Žinau, kad reikia ir to ir to, bet dar iki galo nežinau, kaip, kada ir kiek. Tikiuosi, kad susidėliosiu iki vasaros. 

Salė.

Treniruotės metu, kuomet vyksta darbas su štangomis, su savimi turi izotoninį gėrimą + BCAA. Po treniruotės įkalu baltyminį kokteilį su carbsais ir vitaminais. Tačiau, kad visą tai vartočiau, treniruotė tikrai turi būti sunki. Jeigu ji tokia nėra, užtenka elektrolitinio gėralo, nes nemėgstu vandens!! ir suvalgau bananą. 🙂

Papildomai.

Per metus sugeriu keletą multi vitaminų kursų. Ypač gerų galima rasti Maistas sportui, bet is SIS’as turi.

Beveik nuolat naudoju vit C (šaltuoju metų laiku kalu kasdien). Perku paprastą iš vaistinės arba iš Maistas sportui.

Žiauriai mėgstu koktelius. Ne, ne “kuba libre” ar “atsuktuvą”, o vaisių ir daržovių. Tad darydamas juos, įmetu super greens miltelių, chia ir visokių super produktų. Manau, kad tai sveika ir naudinga.

Amm, nuo neatmenamų laikų, kuomet dar gyveno žemėje džinai ir slibinai, turėjau bėdų su feritino kiekiu organizme. Tad pastaruoju metu gan daug vartoju geležies, o vit C padeda geriau ją įsisavinti. Tačiau būtina tartis du medikais. 

Taigi, mano vartosena atrodo plius minus taip. Xex, atrodo, kad tiek daug visko vartoju..  Per savaitę treniruojuosi nuo 9 val. iki 15 val. Tai nėra mažai (turbūt), bent jau kai reikia derinti sportą su darbu ir katės auginimu.
Rezume. Atraskite jums tinkančius papildus, vitaminus. Atsižvelkite į savo gyvenimo ritmą: sportą, darbą, šeimą, mitybą, miegą. Elkitės taip, kad padėtumėte sau, o ne kenktumėte. Laikausi  nuomonės, kad nėra teisingos formulės, nes kaip Sagan’as sako: 100 žmonių, 100 skirtingų istorijų. Aš už kurrimą tik gerų istorijų. 

 

0 comment
0

You may also like