15
Lie
2019

Yra vienas nuodas, kuris ėda motyvaciją

Klausiate manęs, kaip neprarasti motyvacijos? O aš pradėsiu tikrai ne nuo motyvuojančio atsakymo – ją prarasti yra labai lengva. Juk gyvename tokiais laikais, kai pastovumas yra nepastovus. Tačiau šis tekstas ne lapas vadovėlio su 10 būdų, kaip save motyvuoti. Tiesiog garsiai išsakyti pamąstymai iš patirties, kurią kaupiu kasdien judėdamas, dirbdamas, sportuodamas, gyvendamas. Ir jei bent vienas iš jūsų čia rasite bent vieną mintį ir ją pritaikę sau pasijusite geriau, vadinasi, rašiau ne veltui. Vis dėlto, atsakymą, kaip susigrąžinti motyvaciją, rasite.

Žinau vieną dalyką – rutina užknisa. Nesvarbu, kaip tau patinka tavo darbas, sportas, mokslai.. Galiausiai ta pilkuma įsiskverbia į tavo ląsteles ir ima jas nuodyti. Jeigu čia man prieštaraujate, turbūt jūs esate taisyklės išimtis arba išimties taisyklė. Tad nesiginčykime. O aš kalbėsiu apie save ir apie tuos, kuriuos pilkuma užvaldo.

Kad būtų aiškiau, sugalvojau pavyzdį ir tą pilkumą prilyginau žiemai. Jis čia tinka tuo, kad dabar vasara ir dalis žmonių žiemos tikrai nelaukia. Aš jos nekenčiu! Nemėgstu šalčio, sniego, pilkumos, niūrumo. O dar ir mūsų žiemos būna neaiškios: tai lyja, tai šilta, tai nesveikas šaltis kausto.

Aš niekuomet neturėjau smagių žiemos švenčių, nes taip klostėsi gyvenimas. Nors mano gimtadienis gruodį, manęs vis tiek niekuo nedomina žiema. Bet pažįstu tokių, kuriems patinka šis metų laikas ir jie sau mėgaujasi vėlyvais pusryčiais, karštu vynu, slidinėjimu. Panašia veikla užsiima ir jos nemėgstantys, bet vis nepraleidžia progos paniurzgėti, kaip šis periodas juos užknisa. Tai jau tikrai! Bent man cepelinų spalvos dangus nesuteikia džiaugsmo. Tačiau tereikia vieną rytą atsikelti ir pamatyti mėlyną dangų – pasaulis kaipmat nusidažo kitomis spalvomis. Pagyvėja abi pusės. Žiemos mėgėjų instagramo paskyros tiesiog sproginėja nuo geros nuotaikos ir net žiemos „heiteriai“ įkelia nuotraukų į feisbuką su garuojančia kava iš Vokiečių gatvės. Visus geras oras ir šviesa, pakeitusi pilkumą, tiesiog įmagnetina.

Dabar kai vaizduotėje pamatėte pilkumą, prilyginkite ją rutinai. Be disciplinos, įpročių, pasikartojančių dalykų, manau, mūsų gyvenimai imtų strigti. Tačiau kad ir kiek ji būtų naudinga, galiausiai ima nuodyti. O tiems, kurie jos nekenčia, pabėgimas nuo jos reikalingas kaip tyras oro gurkšnis. Tad kaip koks motyvacijos mokslų daktaras čia prieinu prie išvados, kad motyvaciją galima prarasti greitai (vos prasidėjus kažkam, ko nelauki) arba palaipsniui, kai rutina nejučia ima nuodyti kūną.

Nežinau, ar verta imti skaičiuoti rutinos dienas, laiką, nuo kada nuodai pradeda veikti ir ieškoti to sąsajos su poveikio kūnui stiprumu. Užteks pripažinti, kad jis yra. Jeigu su tuo sutinkate, vadinasi, mes sėdime toje pačioje valtyje. Jei manote kitaip, mes tikriausiai iš skirtingų planetų.

Rutina veikia ir sporte. Profesionaliame tai pat. Ir visai nesvarbu, kaip tau patinka tavo paties pasirinktas sportas, tas nuodas po truputį gali skverbtis gilyn. Iš pradžių to galime nepajusti, bet jis pamažu kaupiasi. Ir nesvarbu, kad sportuojate dėl sveikatingumo ir neturite ambicijų dalyvauti pasaulio čempionate ar olimpiadoje. Galioja tie patys dėsniai. Tiesa, rutina gali būti ir sudėtinė, turiu galvoje, atsiradusi ne vien sporte, bet galime užsisukti rate: darbas, šeima, sportas, darbas, šeima, sportas…

Mano pamąstymų pagrindinė mintis yra paprasta – jeigu jums, kaip ir man, kartais dingsta motyvacija, viskas yra gerai. Jūs esate žmogus, toks pat kaip ir aš. Nereikia pradėti ieškoti problemų giliai savyje. Atsakymas gali būti itin paprastas – rutina. Laimei, šitiems nuodams yra ir priešnuodžių. Prisipažinsiu, aš jais irgi naudojuosi. Tai nestandartiniai momentai: kelių dienų kelionė į užsienį, į kitą Lietuvos miestą, į kaimą, į mišką; žurnalo skaitymas visą dieną (jeigu to nedarote), knygos rašymas (jeigu nesate rašytojas). Tinka visiškai bet kas, kas nebūdinga jūsų kasdienybei. Tai turi būti visiškai nauja, netgi nebūtinai turi jums patikti. Bet tai ėda pilkumos ląsteles taip pat gerai, kaip vaistai žudo virusus.

Taip, motyvaciją prarasti lengva, bet ją susigrąžinti irgi nėra sunku, jeigu darai, kas tau iš tiesų rauną stogą. Tik nuolatinis stogo rovimas gali jį nurauti į kitą pusę. Likite netobuli, mano tobulieji draugai. Peace.

You may also like

Ilgų nuotolių bėgimas #2 Long run
Ilgų nuotolių bėgimas #1 Easy run
Daug kalbų apie bėgimą, bet nuo ko pradėti? #BėgimoPradžiamokslis