4
Bal
2018

Gal jau gana daryti statinius tempimo pratimus prieš treniruotes ir varžybas (?)

          Galite ginčytis su manimi nors iki nugriuvimo apie tempimo pratimus, bet aš drastiškai sakau: STATINIŲ TEMPIMO PRATIMŲ PRIEŠ TRENIRUOTĘ AR VARŽYBAS DARYTI NEREIKIA!! Tai visiškas old-school’as, kurio buvau mokomas ir aš. Darydavome 15-25 min apšilimą (lengvą bėgimą) na ir tada boom → statiniai tempimo pratimai, po kurių darydavom spec. bėgimo pratimus, pagreitėjimus → varžybos. Deja, bet iki šiol, labai didelė dalis žmonių daro būtent taip, nemažai ir trenerių, kurie liepia savo auklėtiniams tampytis, nors MOKSLAS sako, kad taip daryti nereikia!

          Taip, tempimo pratimai yra traumų prevencija, tačiau viskam yra savas laikas. Darykite juos po darbų, darykite juos per spec treniruotes, skirtas stiprėjimui. Jeigu jūsų raumenys yra taip stipriai užkalti prieš treniruotę ar varžybas, tai reikia susimąstyti, kad kažkas daroma, galbūt ne visai teisingai: per didelis krūvis, nestiprinami raumenys, nedaromi tempimo pratimai, kada jų reikia, nerollinama ar neinama į masažus..

          Tempimo pratimai prieš treniruotę ar varžybas (bėgimas + statiniai tempimo pratimai) turi NEIGIAMĄ poveikį raumenų darbui. Kitaip tariant, yra pasiekiami blogesni rezultatai!! Kaip alternatyva statiniams tempimo pratimams yra siūloma atmaina – dinaminiai spec. ir tempimo pratimai.

 

Tyrimas atliktas 2003 metais:

Warren Young –  Associate Professor, School of Human Movement and Sport Sciences, University of Ballarat

David G. Behm – Professor, School of Human Kinetics and Recreation, Memorial University of Newfoundland 


„Effects of running, static stretching and practice jumps on explosive force production and jumping performance“