17
Lap
2017

#2 Mityba. Geriamas jogurtas

Pradėti gyventi sveikai, atskirti, kas gerai, o kad ne (nors pakuotė šviečia pačiomis gražiausiomis spalvomis), pajusti kas tinka ir patinka  – tai ilgas procesas, o galbūt tiksliau pasakius, hobis ar net darbas. Tai nėra taip paprasta, kaip pasikeisti vasarines padangas į žiemines, juk kalba eina apie mūsų organizmą ir, žinoma, sveikatą.

Aš išsikėliau sau tikslą, pradėsiu maitintis sveikai (priežastys kodėl – #1 Mityba) ir paverčiau tai tarsi žaidimu. Puikiai suvokiu, kad drastiškai keisti savo mitybos įpročių man nereikia (nėra jie jau tokie blogi), taip pat žinau, kad mano žinių bagažas šioje srityje yra labai mažas, o galiausiai žinau, kad tam reikia ir daugybės valios pastangų. Todėl aš pasirinkau step by step kelią. Domiuosi mažais dalykais, analizuoju, skaitau, kalbuosi ir savo atradimus įnešu į virtuvę. Šią savaitę egzekucijai pasirinkau geriamąjį jogurtą.

 Pradėkime. Išmokau vieną taisyklę: etiketėje pirmuoju numeriu būna nurodytas produktas, kurio to gaminio sudėtyje yra daugiausia, o tuomet vardijami visi kiti iš eilės mažėjimo tvarka. Mano mėgiamiausias geriamasis jogurtas turi septynias sudedamąsias dalis, nors 4as pagal eilę ingredientas – mėlynių priedas – yra išskleistas ir jį sudaro dar šimtas visokiausių e, dažiklių, kvapiklių ir žodžių, kurių reikšmių teko googlinti. Vis dėlto, o labiausiai į akis kritęs faktorius šioje sudėtyje – cukrus. Tad mano taip mėgiamas mėlynių jogurtas, kuriame turėtų būti natūralaus cukraus iš jogurto ir mėlynių, nėra toks nekaltas, mat jis dar gerai užmaitintas cukrumi.

Prieš cukrų neturiu nieko blogo, bet kai jis yra smarkiai apdorotas ir produkte patampa pridėtiniu, tai not fun. Aš būtinai apie tai parašysiu atskirą įrašą, o dabar galiu pasakyti, kad vengiu produktų, kuriuos gausu pridėtinio cukraus. Kaip pavyzdys yra jogurtas, jame natūraliai cukraus turėtų būti vos keletas gramų, geriamajame jogurte jo kiekis padaugėja 3-5 kartais (labai didelės analizės nedariau, bet man pakako pastudijuoti keletą mano pamėgtų pakuočių, kurių etiketės klykė SVEIKAS MAISTAS).

Taigi, ką daryti, jeigu noriu gerti skanų, sveiką geriamą jogurtą, neprifarširuotą visokiausių priedų (?)

Išeitis.

Atradau svetainę, kurioje apstu ekologiškų ir natūralių produktų iš Lietuvos ūkių. Šiame e-shop’e gyvena ir natūralus (skystas) jogurtas be jokio pridėtinio cukraus, kurio skonis fantastiškas. Norint pasigaminti geriamąjį jogurtinį gėrimą, tereikia įdėti uogų, vaisių, viską sutrinti ir vualia – jūs turite tobulą gėrimą. Jame nėra jokių sintetinių E, tirštiklių, kvapiklių ir viso kito asortimento „įdomybių“.

Taip pat, šis jogurtas – tai tobulai geras jūsų rytinio glotnučio (smūčio) pagrindas. Mano išbandytas receptas būtų toks:
400 ml natūralaus (skysto) jogurto;

Bananas;

Obuolys;

Keletas datulių;

Chia sėklos;

Nedidelė sauja riešutų;

Šiek tiek moliūgų arba saulėgrąžų sėklų.

Man – tai tobulas maistas pusryčiams, nes surenku pakankamą kiekį maistinių medžiagų, vitaminų, mineralų. Kas be ko, tai yra gan kaloringa (sotu) ir, kas man labai svarbu, rytinės treniruotės metu jaučiuosi kupinas energijos ir neapsunkęs!!

Aš ir toliau ieškau gerų produktų, tinkamų jų derinių, kad mano, kaip sportininko ir, žinoma, žmogaus, kuris nori gyventi sveikai, mityba būtų pilnavertė ir, kas be ko, skani 🙂

P.S. Visus, kuriuos domina, kokia ta paslaptinga lietuviškoji svetainė, parašykite, pasidalinsiu!