5
Rgs
2018

Savaitgalio kelionė į Kosovą – jauniausią Europos valstybę

Noras keliauti manyje gimė skaitant Jack Kerouac romaną “Kelyje” (“On the road”). Tuomet dar buvau paauglys, kuris svajojo apie tai, kad vieną dieną, pasiėmęs tik kuprinę daiktų, pasileis keliauti po pasaulį be jokio aiškaus plano ar konkretaus tikslo. 

Aš žinau, kad šis troškimas iki šiol gyvas manyje, bet jis giliai giliai paslėptas po baimėmis, įsipareigojimais, nežinomybe, atsakomybe ir dar bala žino kuo. Na, o tam, kad vieną dieną ta ugnelė neužgestų arba nenuneštų man stogo, aš pasileidžiu į trumpesnes ar ilgesnes keliones. Pati naujausia šios (2018 m.) vasaros kelionė (iš serijos šiek tiek crazy) automobiliu: Vilnius – Priština – Vilnius.

Daugiau

16
Lie
2018

Mineralai. Pamąstymas šiek tiek kitu kampu

Apie mineralus yra parašyta begalinės jūros straipsnių. Visų jų (bent jau aš taip galvoju) pagrindinė mintis, kad jie yra labai svarbūs žmogaus organizmui dėl begalės priežasčių, bet be jokios išimties visi jie yra naudojami sureguliuoti kūno tirpalų cheminę sudėtį. Tačiau šiandien taip giliai nesikapstykime, ir pradėkime nuo kiek kitokio kampo.Daugiau

21
Bir
2018

Pratimai dubens stiprinimui

Pradėję sportuoti, pvz. bėgioti, mes susiduriame su pačiais įvairiausiais iššūkiais: motyvacijos trūkumu, informacijos stoka arba pernelyg dideliu jos kiekiu, traumomis. Šis, paskutinysis veiksnys, ypač skausmingas, nes jis numuša motyvaciją, o iš to kyla egzistencinių klausimų, tokių kaip klasikinis„O gal bėgimas ne man?”. Šia tema būtų galima rašyti labai daug, bet susikoncentruokime į tai, kad norint bėgti, reikia paruošti kūną, kad jis sugebėtų atlaikyti krūvį (tam tikra skaičių bėgimų (kilometrų) per savaitę). Tam geriausiai tinka bendras fizinis paruošimas. Tai gan abstraktus išsireiškimas, bet tik kūno stiprinimas padės išgydyti daugumą traumų, o kartu tai bus traumų prevencija, užkirsianti kelią traumoms ateityje.

Daugiau

16
Geg
2018

#Mityba. Burokėliai – sveika ir naudinga

     Mitai. Štai ko yra per daug šių dienų pasaulyje. Jie mumyse taip giliai įskiepyti, kad kartais neužtenka net mokslinių tyrimų su įrodymais juodu ant balto, kurie parodo kas yra kas. Tokie top’ai kaip bėgimas kenkia keliams (matyt, turima omenyje kelių sąnarius ar girneles), kokakola yra gerai, kai “nedirba skrandis” arba šios dienos tema burokėliai – cukraus bomba, kurie nėra jau tokie sveikuoliški (bent jau taip skelbia šis mitas). Galutinis taškas, kodėl rašau šį įrašą – radijo laidą, kurios metu buvo kalbama apie mitybą. Jos metu išgirdau daug, mane šokiravusių iškreiptų faktų. Vienas jų – burokėliai.  

Daugiau

23
Bal
2018

Pasiruošimas pagavo pagreitį

Dar kartą pakartojau scenarijų, kai dviejų sunkių savaičių ciklą vainikuoja varžybos.
Pirmą kartą tai vyko po stovyklos, kai po dviejų sunkių savaičių bėgau 5k Prienuose. Šį kartą bėgau daugiau – 10k Varšuvoje. Reziume tik vienas, abu kartai beprotiškai skirtingi: Prienuose buvo sunku nuo pirmo km, o Varšuvoje bėgimą kontroliavau nuo pirmo iki paskutinio žingsnio. Žinoma, paskutinius kelis kilometrus teko padirbėti. Na bet apie viską nuo pradžių.

Daugiau

4
Bal
2018

Gal jau gana daryti statinius tempimo pratimus prieš treniruotes ir varžybas (?)

          Galite ginčytis su manimi nors iki nugriuvimo apie tempimo pratimus, bet aš drastiškai sakau: STATINIŲ TEMPIMO PRATIMŲ PRIEŠ TRENIRUOTĘ AR VARŽYBAS DARYTI NEREIKIA!! Tai visiškas old-school’as, kurio buvau mokomas ir aš. Darydavome 15-25 min apšilimą (lengvą bėgimą) na ir tada boom → statiniai tempimo pratimai, po kurių darydavom spec. bėgimo pratimus, pagreitėjimus → varžybos. Deja, bet iki šiol, labai didelė dalis žmonių daro būtent taip, nemažai ir trenerių, kurie liepia savo auklėtiniams tampytis, nors MOKSLAS sako, kad taip daryti nereikia!

Daugiau

20
Kov
2018

Intervalinis bėgimas. Ruošiamės bėgti 10 km

Visai neseniai rašiau įvadinį straipsnį apie intervalines treniruotes „Intervalinis bėgimas gerai, bet“. Šiame įraše aptarsiu specifines treniruotes. Tačiau prieš pradėdamas primenu, kad aš pasiruošimą varžyboms dalinu į tris blokus: (1) bazinis (bendras) pasiruošimas, (2) specialusis darbas ir (3) specifinis (konkretus  darbas). Todėl ir mano intervalinės treniruotės yra paremtos būtent tokiu požiūriu į ištvermės sportą ir pasiruošimą varžyboms. Taigi, 10 km varžyboms besiruošiančių žmonių intervalinės treniruotės galėtų atrodyti taip:

Daugiau

1 2 3 5